נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בתל אביב-יפו

מאת tomer ~ 21 באוגוסט, 2010. בקטגוריית: כללי.

ביום שני הזה, ה-23 באוגוסט 2010, יוצאת לדרך רפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. מטרת הרפורמה היא ארגון מחדש של קווי האוטובוסים שעוברים בתל אביב-יפו ובערים הקרובות, כך שיהיו יעילים יותר ומהירים יותר. הרפורמה תיושם בחמישה שלבים, כאשר השלב הראשון יתבצע כבר ביום שני הזה, שבבוקרו ישונו מסלולים של כמה קווי אוטובוס, וגם ייחנכו נתיבי תחבורה ציבורית חדשים (ברח' קינג ג'ורג', ברח' יצחק אלחנן וברח' השחר). הרפורמה מונחית על ידי משרד התחבורה, תוכננה על ידי חברת נתיבי איילון, ומשתתפת בה חברת "דן".

נתיבי תחבורה ציבורית חדשים ברח' קינג ג'ורג'

צוות "מהיר בעיר" מברך על פעילות זו, ומאחל הצלחה רבה לכל שינוי ארגוני שמטרתו שיפור התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו.

עם זאת, ברצוננו להדגיש שתי נקודות חשובות:

- יש לתכנן נתיבי תחבורה ציבורית בשקיפות מלאה ותוך שיתוף הציבור. כמו כן, העבודות לסלילת הנתיבים והפעלת שינויי התנועה צריכים להתפרסם זמן מספיק מראש, על מנת שהתושבים יוכלו להתכונן מבעוד מועד. ככל הנראה, נתיבי התחבורה הציבורית החדשים לא תוכננו בשיתוף הציבור, והעבודות ליצירתם לא פורסמו זמן מספיק מראש. שיטת עבודה זו – ללא שקיפות וללא שיתוף ציבור – גרמה להתנגדות מצד תושבים ובעלי עסקים ברחובות אלו וברחובות הסמוכים אליהם לנתיבי תחבורה ציבורית. לקריאה נוספת- "הסוחרים בשינקין יוצאים למאבק נגד הסדרי התנועה החדשים" (מאת מוריה בן יוסף, זמן תל אביב, 19 באוגוסט 2010)

- נתיבי התחבורה הציבורית החדשים הם שינויים נקודתיים ולא מערכתיים. ככל הנראה, אוטובוס ייסע בנתיבים החדשים הללו ביעילות רבה יותר (כמה מאות מטרים), אך את שאר מסלולו יעשה בפקק עם שאר כלי הרכב. לעומת זאת, תוכנית "מהיר בעיר" מציעה מערכת כלל-עירונית של קווי אוטובוסים מהירים שנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים לאורך כל מסלולם. תוכנית זו מציעה שינוי תפישתי – נתיבי תחבורה ציבורית כמערכת שלמה ומקיפה, ולא בנקודות מסוימות. לקריאה נוספת- תוכנית "מהיר בעיר"

7 תגובות על נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בתל אביב-יפו

  1. ניצן

    שלום,
    עלתה במוחי שאלה חשובה הקשורה בנתיבים החדשים שיצרו.
    במידה ואני מתגוררת ברחוב העבודה, ונאמר שאני גם בעלת חניית נכים הצמודה לבייתי.
    עלי להגיע הביתה בסביבות השעה 17:00 אולם בפועל אין לי כל דרך לעשות זאת.
    לעזרתכם אודה.

    מלבד זאת, אשמח להבין את יתרונות סגירת מחצית רחוב המלך גורג לתחבורה ציבורית ובפועל הסתת כלל העומס לרחוב רשי וטשרניחובסקי.
    בימי שישי למשל המצב באזור בלתי נסבל ואיני יכולה לדמיין מה יהיה שם ביום שישי הקרוב, עת חניכת המתחם החדש.

  2. יהונתן קלינגר | למען מחירי הנדל"ן: אל תתנו יד לתחבורה הציבורית ‏ :: Intellect or Insanity‏

    [...] עקומה למדי של משרד התחבורה, שמפחיתה את מספר הקווים ויוצרת חוסר בהירות והעדר הסכמה של ראש העיר. לשיטתו של רון חולדאי, התחבורה [...]

  3. מה קורה כרגע? – חלק א’ | עיר לכולנו - מהיר בעיר - פותרים את משבר התחבורה בתל אביב יפו

    [...] הרה-ארגון נועד להתבצע ב-5 פעימות. הפעימה הראשונה התבצעה ב-23 באוגוסט 2010, ובמסגרתה שונו קווי אוטובוסים ונתיבים במרכז תל אביב (ברח' קינג ג'ורג', ברח' יצחק אלחנן, ברח' השחר) נהפכו לנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית). [...]

  4. הרה-ארגון של קווי האוטובוסים בגוש דן מתקרב | עיר לכולנו - מהיר בעיר - פותרים את משבר התחבורה בתל אביב יפו

    [...] גם אנחנו, צוות "מהיר בעיר" של תנועת "עיר לכולנו", פנינו אל חברת נתיבי איילון. התשובה שקיבלנו הייתה שהשינויים במסגרת התכנית יפורסמו "קרוב ליישומה", וכל המידע יופיע גם באתר האינטרנט http://www.busline.co.il (באתר זה פורסמו השינויים שבוצעו באוגוסט 2010). [...]

  5. תמר

    כמה נתיבי תחבורה ציבורית סהכ יש בת"א כרגע…אחרי הרפורמה? לעומת מה שהובטח?

  6. tomer

    שאלה טובה. לא הצלחנו למצוא תשובה באתר העירייה או באתר משרד התחבורה.

  7. מסרי דוד

    אנא השיבו לי על פניתי הקודמת בדבר קו 61 בתחנה זבוטינסקי פנת נמיר אשר בוטל ולא בא אחר במקומו. כיצד אני חוזר לאותה תחנה מהכרמלית הביתה כפי שהיה קודם מבלי להחליץ אוטובוס עם סלים ומשקל . אני פנסיונר ואין באפשרותי לנסוע במוניות.

הוספת תגובה